Simon Hirosima és Zuschlag Nagaszaki után épeszű ember nem gondolhatta, hogy ezt a harcot meg lehet nyerni. Választások folyamán békekötés nem lehetséges ezért a Demokratikus Ellenzék, jobban mondva az Összefogás, illetve az Együtt 2014-PM, vagyis csak Együtt-PM, na, nem: a Kormányváltó Erő – mindjárt rátérek a névproblémára is – a barikádokon halt ’hősi halált’. Azt, hogy milyen kampánystratégiát kellett volna követni az atombombák után, majd később.
De mi is kell egy jó kampányhoz, illetve mi az a híres-neves kampány? A kampány az, amikor el kívánunk adni egy láthatatlan, megfoghatatlan – és ami a leglényegesebb – teljesen hasznavehetetlen terméket emberek millióinak. A politikai üzenet – most nevezzük ilyen egyszerűen - maga a termék. A legfontosabb lépés, hogy megvizsgáljuk, hogy a termékünkre van-e kereslet, vagy ha éppen most nincs, lehet-e később, illetve megtanítható-e a potenciális vásárló, vagyis a szavazó arra, hogy neki arra a bizonyos szent üzenetre igenis szüksége van. „Hogy élhettem eddig cigánygyűlölet nélkül?” Vagy: „A magyarok a legjobbak mindenben és még a Marsot is megjárták! Vagy: „Az elcsatolt területek visszaszerzése nélkül az életem is csonka.”
Aztán meg kell keresni a marketing csatornákat. El kell juttatni az infót a szavazóhoz, majd vásárlásra kell buzdítani. Ráadásul a termékre csak egy nap garanciát adnak! És kell egy jó név, egy jó csomagolás és egy jó atmoszféra. Az atmoszféra, ha valaki nem értené, az egy jól kitalált hazugság, amit okosan tompítunk fél és negyed igazságkupacokkal. Aki sportszerűbb az nem hazudik, csak féligazságokkal operál.
Na, kezdjük! Most mindent csak röviden írok le és majd szépen lassan kibontok mindent. Ne izguljatok!
Név. Na, az nem volt. Hallottatok már olyat, hogy egy terméknek nincs neve? „Izé, vedd meg azt a, tudod, ami arra jó, hogyha netán nem lenne kéznél, akkor majd azzal, izé anélkül…
Nem volt név! Nem volt név! Együtt 2014-et lenyúlták. De, ha már lenyúlták, akkor nem tartom meg az Együtt nevet! Keresek valami mást! Minimum 100 000 magyar szó közül lehetett volna választani.
Összefogás, ha már van egy Összefogás párt? Kinek a termékét akarod eladni? Ráadásul azt mondod, hogy ez a neve, tehát Összefogás, de például a szavazólapon ne ezt keressem, mert az megtévesztő lehet! Már most teljesen össze vagyok zavarodva! Ennél a pontnál kellet volna a kampányvezetőket Molnár Csabától elkezdve Szigetvári Viktorig kirúgni! Ez minimum plusz két egyéni körzetet jelentett volna. Kormányváltó Pártok! Ez nem rossz, csak egy baj volt. A csomagoláson az állt, hogy: MSZP, DK, MLP, EGYÜTT-PM.
Nem! Ha már összeállt az a bizonyos demokratikus ellenzék, akkor EGY pártként, EGY néven kellett volna indulniuk! Mondjuk: Nemzeti Kormányváltó Koalíció néven! Vagy akár: Kormányváltó Nemzeti Koalíció! Sőt mi több: Nemzeti Koalíció a Kormányváltásért!
MIS
A folytatásban a fidesz és jobbikos szavazókról elmélkedem, mert „Atyám bocsásd meg nekik, mert nem tudják mit cselekszenek” Sőt, már Orbán Viktor sem tudja, mint ahogy Don Quijote sem látta már a Szélmalmokat…és kellenének a Sancho Panzák, mert ez a permanens szélmalom-forradalom egy kicsit fárasztó és nehogy úgy járjunk. mint Napóleon a borogyinói csatában…